Skip to main content

Tot ce trebuie să știți despre API – Partea 1

By decembrie 16, 2021Co nowego?, ETL, FME Desktop, FME Server
API Application Programming Interface

API-ul, adică interfața de programare a aplicațiilor, vă permite să integrați sisteme cu servicii și sisteme terțe, datorită cărora companiile nu trebuie să-și creeze propriile soluții de la zero de fiecare dată. API a trecut rapid de la o soluție de nișă creată de câțiva jucători mari de pe piață la un instrument utilizat pe scară largă care revoluționează piața serviciilor. Deci, să obținem câteva cunoștințe de bază pe acest subiect.

Ce sunt API-urile și de ce sunt atât de populare?

API (Application Programming Interface) este un tip de software care este o conexiune între diverse sisteme și software independente. API-urile reprezintă o legătură între ele și punctul de bază al interacțiunii, facilitează schimbul reciproc de date și servicii software în diverse scopuri într-un mod stabil și sigur.

Fără un API pentru software-ul sau serviciul lor, companiile nu ar putea integra serviciile cu sistemele lor de afaceri sau cu serviciile terțelor și, prin urmare, ar fi practic imposibil de utilizat. API-urile creează oportunități enorme pentru schimbul de date și integrarea soluțiilor, creând astfel noi oportunități de utilizare și dezvoltare.

Până de curând, API-urile erau o tehnologie de nișă, creată de o mână de companii de tehnologie – pionieri în acest domeniu – precum Google, AWS sau Salesforce. Cu toate acestea, datorită oportunităților pe care le oferă și a faptului că noile tehnologii sunt utilizate pe scară largă în aproape fiecare industrie și domeniu al vieții, API-urile au părăsit rapid nișa. În prezent, rulează aproape neobservate în fundalul majorității aplicațiilor care sunt folosite zilnic. Utilizarea pe scară largă a API a schimbat complet modul în care serviciile sunt furnizate și utilizate.

Conexiunea ușoară și sigură prin API oferă oportunități mari de inovare și accelerează dezvoltarea serviciilor moderne. Telefoanele mobile omniprezente și alte dispozitive mobile se încadrează perfect în cadrul API bazat pe servicii. În plus, ele consolidează dezvoltarea interfețelor de programare a aplicațiilor, precum și piața serviciilor care pot fi furnizate prin intermediul acestora.

Tot mai multe companii și organizații se bazează, de asemenea, pe procesarea datelor în cloud (cloud computing) și pe infrastructura cloud. Soluțiile API facilitează foarte mult întregul proces de transfer de date în cloud. Sunt necesare atât pentru migrarea inițială a datelor, cât și ulterior – pentru integrarea continuă cu sisteme.

Din punctul de vedere al utilizatorului final, interfețele API permit accesul rapid și sigur la serviciul pe care vrem să-l folosim. Din punctul de vedere al clienților și al partenerilor de afaceri, API este o modalitate sigură și stabilă de a utiliza resursele terțe.

API-urile pot aduce beneficii uriașe și în operațiuni la scară mult mai mică. Când un API complet funcțional și scalabil poate fi creat în mai puțin de o zi, organizațiile găsesc uneori profitabil să folosească un API care le permite să modernizeze și să conecteze sistemele moștenite distribuite pe o singură interfață – chiar și pentru un singur proiect.

Există atât de multă concurență pe piață astăzi, încât utilizarea API-urilor nu este doar o chestiune de a oferi servicii mai convenabile. „A fi sau a nu fi” al multor organizații poate depinde de cât de utile și intuitive vor fi API-urile lor. Companiile care au adoptat abordarea API-first, precum Salesforce, e-bay sau Amazon, au schimbat complet piața serviciilor.

Componentele API

Un API este de obicei definit ca un set de proceduri, protocoale și instrumente pentru construirea unei aplicații. Din punct de vedere business, API-ul poate fi, de asemenea, tratat ca un produs construit din trei componente funcționale separate:

  • Componentă utilizată pentru a gestiona securitatea API
  • Interfață (resurse, metode etc.)
  • Logica de business legată de utilizarea fiecărei resurse.

Există și alte elemente importante, cum ar fi monitorizarea, analiza și protecția împotriva amenințărilor. Cu toate acestea, în cazul API-urilor mici, acestea nu sunt necesare pentru crearea unor astfel de interfețe.

Unde să găsiți și să testați API-ul?

Există site-uri web întregi disponibile pe web de unde puteți găsi și descărca API-uri gata făcute care corespund nevoilor dvs. Două dintre ele merită menționate:

  • Rapidapi.comunul dintre cele mai mari site-uri web care colectează API-uri – are peste 30.000 dintre ele în resurse. Rapidapi.com este folosit de peste 3 milioane de dezvoltatori pentru a căuta, testa și conecta la API.
  • Postman API Platformplatformă pentru construirea, utilizarea și testarea API-ului. Facilitează colaborarea, datorită căreia vă permite să creați API-uri și mai rapid.

Atunci când alegem un API deja facut, ne putem ghida după industria în care dorim să folosim un astfel de API sau tipul de utilizator. Pe site-urile web menționate mai sus, vom găsi și instrumente de testare API și vom verifica în câțiva pași simpli dacă conexiunea noastră va funcționa.

Cum să migrați datele folosind API

Migrarea datelor între sisteme poate fi unul dintre cei mai dificili pași în integrarea sistemului și un proces foarte complex. Cea mai mare provocare și cel mai de succes factor în acest proces este o bună înțelegere a modelelor de date necesare pentru a crea un model de mapare adecvat.

Din fericire, dacă folosim instrumente flexibile de procesare a datelor, următorul pas – migrarea corectă a datelor – este destul de simplu, iar procesul creat este repetabil și poate fi folosit în mod repetat în timpul migrărilor ulterioare.

Procesul de migrare a datelor este structurat și poate fi împărțit în mai multe etape de bază:

1

Conectarea la API și autentificarea

Pentru a vă conecta la servicii și servicii, trebuie să stabiliți un mecanism de autentificare - indiferent dacă va fi un token, OAuth 2.0 sau HTTP Basic. Serviciile diferite interpretează diferitele standarde de autentificare ușor diferit.

Complexitatea problemei de autentificare este unul dintre cele mai mari obstacole în lucrul cu serviciile web, cu toate acestea, există instrumente pe piață care pot face față acestei probleme.

2

Migrarea informațiilor cheie

Când migrați datele, este important ce informație cheie sau seturi de date doriți să migrați.

De exemplu, informațiile cheie includ cele mai mari sau mai importante categorii de date, cum ar fi:.
→ Contacte în sistemul CRM
→ Datele angajaților colectate în sistemul HR
→ Ilustrații și videoclipuri
→ Articole
→ Comenzi de lucru etc. stocate în sistem

Deși acest pas implică migrarea unor seturi mari de date cu atribute similare , există totuși multe decizii mici și detaliate cu privire la aceste date, de exemplu, relația, ierarhia, metadatele, etc. Toate pentru a vă salva de corectarea și redefinirea acestor elemente pe datele au migrat deja la noul sistem.

3

Creați un proces repetabil de migrare a datelor

Principala diferență dintre încărcarea datelor prin call-uri API și metoda directă de citire-scriere este că folosind API, încărcarea poate deveni cu ușurință un proces în care mai multe faze ale acesteia parcurg simultan . Un singur bloc de date poate fi încărcat, iar rezultatul (disponibil imediat prin API) poate fi utilizat în următoarea fază de migrare.

Cu toate acestea, acest mod de lucru necesită o schimbare de abordare. Crearea unui proces de migrare repetabil aici este despre definirea unui set de pași, nu despre maparea precisă a setului de date țintă.

4

Spațiu pentru task-uri speciale și upgrade-uri

În procesul de migrare a datelor, merită să lăsați spațiu pentru introducerea unor modificări în anumite procese din companie deja în timpul migrării .

Desigur, cel mai bine ar fi ca aceste îmbunătățiri sau modificări să fie deja incluse în planul de migrare, dar uneori apar idei noi în procesul de introducere a modificărilor, de exemplu, la migrarea datelor de la sistemul A la B, ne dăm seama că procesul care utilizează aceste datele ar funcționa mai bine dacă ar fi să introduceți un pas suplimentar.

Aceasta nu este o situație ideală, dar uneori anumite nevoi devin evidente doar atunci când începeți să lucrați cu date. Merită să fiți pregătit pentru asta și să planificați timp și resurse pentru astfel de activități.

5

Gestionarea erorilor API

În ciuda avantajelor incontestabile și numeroase, erorile nu pot fi evitate în cazul API - pur și simplu se întâmplă și nu putem face nimic în acest sens. Acestea pot fi declanșate de date anormale, o interogare prost formulată sau tot felul de erori de server. Întotdeauna vor exista greșeli - este important să le poți face față. Un minim este să creați un jurnal de erori . În mod ideal, ar trebui să identificați care este cauza problemei și să reîncărcați interogarea, doar cu conținutul problematic.

Soluții și instrumente de migrare a datelor

Ca și în cazul tuturor soluțiilor IT, și în cazul instrumentelor de migrare a datelor, avem la dispoziție o varietate destul de mare de soluții. Acestea sunt împărțite în două grupuri principale de instrumente pentru integrarea datelor cu API:

1. Soluții punct la punct

Deci așa-numitele soluții „punct la punct” care ajută la rezolvarea unei probleme specifice în integrarea unui element specific al acestui proces. Deși majoritatea soluțiilor de pe piață sunt cele care oferă integrare punct la punct, acestea sunt asociate cu multe limitări și deși la început par a fi cele mai bune datorită simplității, efectului rapid și procesului scurt de introducere a utilizatorilor în muncă. , în timp devin neprofitabile. Soluțiile punct la punct au limitările lor:

  • Posibilitati limitate de prelucrare a datelor – elementul de prelucrare a datelor este adesea integrat permanent cu conectorul, asa ca daca dorim sa transformam datele intr-un mod mai putin standard, vor fi necesare modificari in cod.
  • Inițial, o soluție punct la punct (din cauza simplității) atrage cu costurile sale de întreținere reduse, dar pe măsură ce adăugați astfel de integrări punct-la-punct care încep să se acumuleze, sistemul devine extrem de complex și haotic și prin urmare dificil de monitorizat și întreținut.
  • Soluțiile de acest tip sunt unice și datorită logicii lor, introduse într-un singur loc, nu vor fi aplicabile în timpul altor integrări, deci faptul că, de exemplu, utilizatorii au învățat cum funcționează un proces, nu va fi un ajutor în integrările ulterioare.

2. Instrumente flexibile de integrare a datelor

Un bun exemplu aici este Platforma FME, care vă permite să integrați multe instrumente diferite fără a fi nevoie să obțineți în mod constant noi cunoștințe despre acestea sau să construiți noi componente. Acest tip de soluție poate părea mai complicat la început decât soluțiile punct-la-punct, dar efortul depus pentru a-l implementa și pentru a învăța cum să-l folosească dă rapid roade. Instrumentele flexibile sunt, de asemenea, mai potrivite pentru natura datelor, care este în mod inerent variabilă. Dacă ne gândim la o arhitectură de integrare a informațiilor pe termen lung, un instrument flexibil este singura cale de ieșire.

Cu aceasta ocazie, vă invităm să urmăriți înregistrarea webinarului „Cum să vă conectați la orice API fără codare„, în cadrul căruia am discutat câteva dintre problemele legate de utilizarea FME în lucrul cu API-ul.

În prima parte a articolului, am explicat ce este un API, care este rolul său în furnizarea de servicii moderne și de unde vine popularitatea API-ului. Am discutat, de asemenea, metoda de migrare și integrare a datelor cu utilizarea API-ului, precum și instrumentele de dezvoltare și testare API. În următoarea parte a articolului, vom discuta, printre altele:

  • De ce ar trebui să luați în considerare dezvoltarea de API-uri?
  • Pentru cine este soluția Codeless API
  • API și FME – transformatoare și opțiuni de autentificare

Nu vrei să ratezi următoarea parte a articolului? Asigurați-vă că ne urmăriți pe LinkedIn! Dacă aveți întrebări suplimentare despre utilizarea Platformei FME la locul de muncă și comunicarea cu API, vă rugăm să ne contactați! Experții FME și trainerii certificați vor fi bucuroși să vă ajute!

Contact